miercuri, 13 octombrie 2010

Alte păpuşi, alte poveşti

Constance Chatterley este personajul principal din romanul "Amantul doamnei Chatterley" de D. H. Lawrence. Căsătorită cu un soţ invalid descoperă plăcerile dragostei alături de pădurar.O carte fierbinte pentru epoca în care a fost scrisă.

Prin Anne Elliot eroina romanului "Persuasiune" autoarea Jane Austen vrea să demonstreze că dragostea rezistă timpului. Astfel Anne Elliot îşi întâlneşte iubitul după 8 ani şi constată că încă se mai iubesc.


Fac o mică paranteză. Sunt îngrozitor de nervoasă. Terminasem acest articol de scris ceea ce implică salvare din minut în minut (făcută de mine!) şi totuşi a dispărut tot ce era mai departe. Dacă nu ar fi dorinţa de a-i bucura pe cei care sunt pasionaţi ca mine de aceste păpuşi aş lasa-o baltă.


Cu Verena Tarrant nu m-am înşelat. E valabil ce am scris în articolul precedent.

Catherine Sloper este fiica naivă a doctorului Sloper din romanul "Piata Washington" de Henry James sedusă de un vânător de zestre. Şi mai naivă îmi pare mătuşa ei care luptă pentru dragostea inexistentă a tânărului. Cred că merita şi ea o păpuşă :).
Catherine Sloper

Catherine Sloper
Habar n-am cine e Bette-Adeline . Oricât m-am străduit nu am găsit acest personaj literar. Am totuşi o bănuială. Dacă se adevereşte înseamnă că cei de la DeAgostini sunt foarte subtili. Ar putea fi întruchiparea nu a unui personaj ci a două: diabolica Bette şi angelica Adeline din "Verişoara Bette" scrisă de Honore de Balzac. Foarte interesant. Şi totuşi : ajutooooor!! Vreau să ştiu, să fiu sigură pe cine "încălzesc la sân" :). Trebuie să existe o persoană informată care să mă lumineze şi pe mine.


Bette-Adeline



Bette-Adeline
Despre Ana Ozores "La Regenta" scrisă de Leopoldo Alas cu pseudonimul Clarín, nu am reuşit să aflu prea multe. Mai bine spus n-am reuşit să înţeleg mare lucru. Ce am înţeles eu : s-a căsătorit cu un bărbat mult mai în vârstă ceea ce implicit i-a adus mai mulţi curtezani. O decriere sarcastică a moravurilor Spaniei la sfîrşitul secolului XIX.


Ana Ozores
Ana Ozores



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu